Wednesday, January 12, 2011

Darah Seni

ejato, my son

Siapa sangka, bakat seni yang ada dalam darah keluarga belah ayah anak-anak aku mengalir ke tubuh anak ke2 ku, Ejat. Bermula dgn hadiah besday pd usia 13thn dia inginkan gitar sebagai hadiah harijadi. Sebagai ibu bapa, apa jua permintaan anak, sebolehnya akan berusaha untuk memenuhi impian anak2 mereka. Cuma untuk bertindak bijak dalam memantau aktiviti anak2 harus diambil kira.


Bila je dpt gitar, ejat pun dgn semangat memetik gitar tanpa diajar oleh guru bertauliah. Hanya berpandukan basic nota dari internet dan guru2 tembok yg memberi sedikit tunjuk ajar.... hehe... kata org tu kalo dah berbakat tu mmg menjadik je sentuhan si darah seni.

Sekarang ejat dah beralih arah dari gitaris ke drummer pulak. Kenapa? Mungkin dia rasa lebih sesuai dgn jiwanya yg tk byk bunyik aka tidak cerewe aka pendiam... erm relevant ke sikap dia dgn alat muzik tu? haha..

Walau apa pun yg ejat ceburi, aku sebagai ibu hanya memberi sokongan utk dia. Asalkan tidak berunsur2 negatif. Yang penting, asalkan tidak menyusahkan org lain sudah...


post signature

No comments:

Post a Comment

Hati berkata-kata... tapi tak mampu bersuara tanpa jari-jemari...Terima kasih pada keluhuran hati dan keikhlasan jari-jemari.....sayang dari LadyAna

~ GUEST BOOK ANA ~

FEEL FREE TO SIGN MY GUEST BOOK

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...