Monday, August 10, 2009

Kena Pandang Belakang!!!

Selalu orang berpesan, kita harus pandang ke depan..jangan sekali2 pandang belakang....kata2 ni lebih sinonim dalam memberi nasihat pada setiap insan diatas satu2 kejadian yg tidak berapa manis untuk dikenang. Satu lagi pepatah, barang yg lepas jangan dikenang... Tapi bak kata org, tempat jatuh lagi kenang..ini kan pula kenangan yg tertinggal di benak fikiran..ye tak?

Lain pulak bila kita ckp, jangan pandang belakang...sebab kata2 itu mengingatkan kita tentang movie melayu seram...ermm...seram ke? ada yg kata tak seram...tp pada aku seram la jugak...kalau nk tgk sorang2 mmg tak berani woo...hehe

Tapi kt sini aku nk citer, mesti atau memang kena pandang belakang....sebab kalau tak pandang, memang naya la...nak tau apenya? Haa...bermula la sketsa yg agak melucukan yg aku alami siang tadi.

Kejadian yg hampir sama aku alami, time cermin kete aku kena pecah dulu....ingat tak? Kali ni, lain sikit je. Macam biasa, lepas titot alarm, aku bukak pintu kete la. Cambiasa, bukak stering lock, then letak kat belakang...sekali2...tup2 nampak bendaalah mcm familiar kat area gearbox...dengan rasa neves, aku amik benda tu...sambil hati berkata2, dan mata meliar mencari2 ada benda2 lain ke yg akan aku jumpa..

Nak tau bendalah ape yg terselit kat gearbox aku tu? Tak lain tak bukan, ialah cermin pandang belakang dah patah...jatuh menyembah gearbox..hehe... Bila aku cuba pasang balik, takbleh..aku panik..alamak!! camne nk drive tanpa cermin pandang belakang ni? Trus aku call mr HB...nasib baik dia takde OT mlm ni...dia suh aku drive slowly and carefully dgn berbekalkan side mirror left and right jek. First time kau drive takde cermin pandang belakang....resah je bijik mata aku nk memandang kete dibelakang...

Setelah tiba kat ofis mr HB, kami pun pegilah ke kedai spare parts tuk mencari ganti cermin tadi. Perghh...takdpt aku bayangkan, kalau time tu HB OT dan aku yg kena uruskan sume tu...oh tidakkkk...

aku snap pic tanpa pengetahuan HB dan juga mekanik tu..huhu
aku lah 'mamarazi' ngehngehngeh

post signature

2 comments:

Hati berkata-kata... tapi tak mampu bersuara tanpa jari-jemari...Terima kasih pada keluhuran hati dan keikhlasan jari-jemari.....sayang dari LadyAna

~ GUEST BOOK ANA ~

FEEL FREE TO SIGN MY GUEST BOOK

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...