Monday, December 13, 2010

Ringan-ringan sudah...

Susahnya nak melaksanakan impian untuk mendapat tubuh badan yang langsing. DIET adalah tugas yang sungguh mencabar bagi kebanyakkan para wanita, terutama bagi mereka yg habitatnya menggemari 'FAT Food' and kadar metabolisme yg sangat minima. Arghhh... aku tergolong dalam kategori itu.. tk suka-tak suka...



Cara paling malas untuk DIET ni ialah berabis duit dgn membeli 'Replacement meal' yg jugak bertindak sebagai agent utk menurunkan berat badan. Aku penah cuba mengambil produk 'Herbalife' dan ianya memang berjaya menurunkan berat badan hingga 14kg..


Tapi untuk maintain dgn produk ni mmg tiap kali gaji kat situ je la aku berabis... dan akhirnya aku tewas... i just can't afford it...

Then lepas tu, berat badan pun mula lah berjinak2 dgn proses pengembangan tisu2 didlm badan... huh!... Tapi aku tk boleh la nk mengaku kalah, mesti bertindak...ermm..haa...taktik yg mungkin dapat membantu ialah dgn ambik makanan dalam kuantiti yg sikit la....ringan-ringan jek..tkmo yg berat2 lah..hehe..

Salah satu cara yang aku cuba ialah dgn "katakan tidak pada nasik".. so bukanlah langsung tk makan nasik ye (org melayu mana bleh tk makan nasik kan? hahah)aku cuma menjarakkan pengambilan nasik la...
Selain dari itu, aku tgh cuba nk menjinak2kan diri dgn aktiviti di Gym... hahah.. Berjaya atau tidak, kita tengok je la nnt ye...

Lepas ni kena amalkan 'ringan-ringan sudah', tp bukan makanan ringan la, calori yg ringan... wish me luck...

post signature

No comments:

Post a Comment

Hati berkata-kata... tapi tak mampu bersuara tanpa jari-jemari...Terima kasih pada keluhuran hati dan keikhlasan jari-jemari.....sayang dari LadyAna

~ GUEST BOOK ANA ~

FEEL FREE TO SIGN MY GUEST BOOK

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...