Tuesday, December 14, 2010

Sentuhan Kecundang

Bukan kali pertama aku membuat Irish Cookies ni. Tiap kali hasilnya pasti membanggakan, bukan saja cantik dipandang malah sedap ditelan... (harap kunyah dulu sebelom di telan yek..hehe)

Tapi entah kenapa, kali ini sentuhan ku tak menjadik. Tapi dalam hal ini, aku yakin kesilapan adalah dari kualiti cooking chocolate yg aku beli di Jusco Supermarket, brand ape tak ingat plak... (brand 'sek' kot...huhu)









Bila process pencairan coklat dah siap, seterusnya process men'drizzle' kat atas cookies. Alangkah sentap jiwa aku bila hasil coklat yg di 'drizzle' kali ini sgt cair dan langsung tkde seni 'drizzle'... ahh tidakkkk... (lihatlah perbezaan diantar gambar atas dan bawah) rasa mcm tk bleh terima, hasil yang aku dpt kali ini.

Walau ada yang mengatakan, rupa tk penting yg lebih utama rasa enaknya. Tapi pada pandangan aku, bila rupanya menarik dan cantik, mestilah membuat kan org ingin mencuba makan. Yang paling penting, Irish cookies ni mmg sedap rasanya walau 'hodoh' di pandangan...

Nasib baik aku tak buat banyak dan nasib baik ini bukanlah untuk tempahan orang. Aku buat ni pun sekadar mengisi masa lapang.

post signature

No comments:

Post a Comment

Hati berkata-kata... tapi tak mampu bersuara tanpa jari-jemari...Terima kasih pada keluhuran hati dan keikhlasan jari-jemari.....sayang dari LadyAna

~ GUEST BOOK ANA ~

FEEL FREE TO SIGN MY GUEST BOOK

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...