Saturday, December 27, 2008

Chocolate Butter Cake







Choc butter kek ni, aku buat khas untuk anniversary cousin aku yg pertama. Aku rasa baru je majlis perkahwinan dia berlangsung, tup tup dah setahun berlalu. Phew! begitu pantas masa berlalu. Resepi ni diberikan oleh sifu SL masa aku pegi kelas baking.


Resepi Kek Choc Butter
Bahan-bahan
250gm butter
200 gm gula
1tsp ovalette
210gm tepung gandum*
1tsp baking powder*
50gm serbuk koko*
4 biji telur grade B
1tsp vanilla esen + 1tsp esen choc
80ml susu segar (aku guna susu coklat)
* bahan di ayak bersama

Cara-cara
1) Pukul butter, gula dan ovalette hingga kembang
2) Satukan esen vanilla & choc ke dalam telur
3) Masukkan telur satu persatu dlm adunan butter tadi
4) Perlahankan mixer untuk masukkan tepung berselang seli dgn susu segar
5) Putar lagi hingga sebati
6) Masukkan adunan ke dalam acuan yg telah dilenserkan minyak
7) Bakar kek pada suhu 160'c selama 1 jam atau sehingga masak

No comments:

Post a Comment

Hati berkata-kata... tapi tak mampu bersuara tanpa jari-jemari...Terima kasih pada keluhuran hati dan keikhlasan jari-jemari.....sayang dari LadyAna

~ GUEST BOOK ANA ~

FEEL FREE TO SIGN MY GUEST BOOK

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...