Thursday, December 16, 2010

Suratan atau Kesilapan ?

Hanya tinggal beberapa hari saja lagi kalendar 2010 bakal berakhir. Sungguh banyak kenangan pahit-manis, suka-duka , hilai tawa dan air mata bersilih ganti.
Banyak moment2 yang tidak dijangkakan mengukir sejarah dalam hidup aku. Bila dikenang semula dan andai aku dapat mengundurkan masa... banyak kesilapan yang mesti aku perbetulkan.

Tapi inilah fitrah kehidupan, mana mungkin kita kembali ke masa silam macam dalam 'back to the future'. Kalau la ada time machine tu mesti hidup manusia tiada kedukaan, kekecewaan... semuanya gumbira aman sentosa...happily ever after, macam cerita2 dongeng yg biasa kita dengar.

Tapi ini lah realiti sebuah kehidupan, bak kata orang 'barang yang lepas jangan dikenang'... cuma persoalannya adakah semua itu 'Suratan' atau 'Kesilapan' yg telah kita ciptakan dalam kehidupan?

Jika ianya 'Suratan' ~ kita harus redha dengan segalanya dan berharap ada hikmah disebalik peristiwa yg berlaku

Manakala, kira ianya 'Kesilapan' ~ kita harus bangkit memperbaiki 'cela' akibat darinya dan memastikan agar tidak berulang lagi di masa hadapan.



post signature

4 comments:

  1. Hidup ni sebenarnya bukanlah kebetulan....segalanya adalah suratan dan ketentuan yang telah ditetapkan oleh Allah Maha Pencipta... Suratan inilah yang akan menguji sejauhmanakah keimanan kita....

    ReplyDelete
  2. replica bags philippines greenhills get redirected here i7a79n8k40 replica bags near me 7a replica bags replica hermes bag i5h50o8l94 replica bags paypal accepted this contact form g9t49l9e81 replica bags online replica bags wholesale

    ReplyDelete

Hati berkata-kata... tapi tak mampu bersuara tanpa jari-jemari...Terima kasih pada keluhuran hati dan keikhlasan jari-jemari.....sayang dari LadyAna

~ GUEST BOOK ANA ~

FEEL FREE TO SIGN MY GUEST BOOK

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...