Friday, July 17, 2009

Kehilangan....

K E H I L A N G A N...... Perkataan yg menggambarkan sesuatu telah tiada atau pergi dari pandangan mata atau genggaman kita.

Bila kita renung kembali dlm kehidupan kita mungkin byk kali telah berlaku kehilangan. Dari perkara yg remeh temeh atau yg benar membuatkan kita sgt kecewa dgn kehilangan benda yg amat disayang. Lebih2 lg bila hilangnya sesuatu itu tiada galang gantinya.

Tp mcmana plak dgn pepatah 'patah tumbuh, hilang berganti'...kata org cakap mmg senang, sbb kita tk merasai lukanya. Mana ada manusia yg sanggup kehilangan? Sedangkan binatang pun bila kehilangan makanan atau anaknya atau apa saja, maka akan terpalit reaksi kurang menyenangkan dari tindak tanduk mereka.

Penutup kata...apakah kita cukup bersedia utk menghadapi kehilangan yg amat kita takuti? Apa usaha kita utk tidak kehilangan yg kita sayang. Tapi, kita kena pasrah, takdir tuhan diluar jangkauan akal dan kudrat kita. Sebaiknya kita harus percaya atas setiap yg berlaku mmg ada hikmah di sebalik kejadian. Tp persoalannya sejauh mana kita tabah dan rasional utk mengatasinya.




post signature

No comments:

Post a Comment

Hati berkata-kata... tapi tak mampu bersuara tanpa jari-jemari...Terima kasih pada keluhuran hati dan keikhlasan jari-jemari.....sayang dari LadyAna

~ GUEST BOOK ANA ~

FEEL FREE TO SIGN MY GUEST BOOK

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...