Saturday, June 20, 2009

Happy Father's Day

21 June 2009 adalah hari istimewa untuk kaum lelaki yang bergelar bapa, ayah, daddy, abah, bapak ~ SELAMAT HARI BAPA SEDUNIA. Sambutan Hari Bapa adalah pada hari Ahad di minggu ke-3 dalam bulan Jun setiap tahun, hanya tarikhnya sahaja yg bertukar setiap tahun.
Seingat aku dulu, masa time aku sek menengah dulu, tak dengar pulak sambutan Hari Bapa, Hari Ibu.. Yg aku tau, sambutan Hari Guru...time tu mak dgn abah jadi mangsa aku, sbb nk belikan hadiah utk cikgu pilihan.

Sudah menjadi kelaziman buat rakyat Msia yg sudah terikut2 merayakan sambutan Hari Ibu, Hari Bapa. Bagaimana anda meraikan Hari Bapa ini? Adakah ianya utk ayah anda atau untuk suami anda? Pada akulah, untuk meraikan orang yg tersayang, tak perlulah menunggu tarikh2 tertentu...Sayangilah org yg kita sayangi semampu yg boleh. Jangan ditunggu2 tarikh tertentu, takut tak sempat pulak...dah menyesal...

Oleh itu, anak2 diluar sana, sayangilah ayah dan bapa anda...selagi hayat dikandung badan..Jasa dan bakti yang dicurahkan kepada keluarga tak ternilai harganya. Tak semestinya dibalas dgn kebendaan bg yg kurang mampu..yg penting keikhlasan hati dan doa itu lebih tinggi nilainya.

Aku kekdg tertanya jugak, Kenapa tak ada pulak sambutan Hari Isteri Sedunia, atau Hari Suami Sedunia? Bagaimana pulak dengan status manusia yg lainnya pulak? Huhu...Yang belum berkahwin pun nak jugak sambutan Hari Bachelor. Jangan lupa ye, kat mukabumi ini banyak status manusia, bukan takat yg sebutkan awal tadi. Manusia...manusia...

Khas untuk suami yang juga ayah kepada anak2 aku...terimalah ini


post signature

7 comments:

  1. KASIH ibu bawa ke syurga, kasih bapa tiada penghujungnya.
    Kata-kata itu mengingatkan kita betapa tingginya pengorbanan insan bergelar bapa yang selama ini begitu banyak mencurahkan kasih sayang kepada isteri dan anak-anaknya.

    Walaupun jarang meluahkan rasa sayang dan kasihnya pada isteri dan anak...percayalah bapa nilai kasih sayang bapa tak jauh bezanya dengan kasih sayang ibu....

    Seorang lelaki yang bergelar bapa tidak pernah mudah mengalah demi membesarkan anak-anak. pengorbanan dan tanggungjawab bapa sebagai ketua dan pelindung keluarga, inilah masa terbaik untuk anak-anak mengenang kembali jasa dan pengorbanan yang dicurahkan oleh bapa mereka selama ini sementara mereka masih ada...

    ReplyDelete
  2. Within this move, you're going to shape your face.
    Subsequently, attract students, lashes and
    brows cautiously. Searching for a fabulous gift to your
    kidis Mom? The identical is true with drawing fingers.



    Also visit my blog post pencil portrait drawings - forum.kingdom-of-legends.de -

    ReplyDelete
  3. Très apprécié! De la bonne information utile.


    Look into my blog post comment maigrir facilement

    ReplyDelete
  4. Bulks with the advertisers are primarily private homeowners, letting managers
    and property agents. You can run your online business perfectly should you become cordial
    on the customers. The business degree raises one's social standing: in short, it opens in your case doors that might have
    otherwise remained closed to you.

    my weblog: new2business.com

    ReplyDelete
  5. It's very trouble-free to find out any matter on web as compared to books, as I found this article at this website.


    Also visit my web site christian louboutin store

    ReplyDelete
  6. Looking at the info gathered on resident jobs, the typical
    expense to lease out a rubbish dumpster wherever within the nation is $506.


    My website :: 20 Yard 36776

    ReplyDelete
  7. Un bon гemeгciement à l'administrateur de ce site weƄ

    ʟook at my webѕite - video de sexe gratuite

    ReplyDelete

Hati berkata-kata... tapi tak mampu bersuara tanpa jari-jemari...Terima kasih pada keluhuran hati dan keikhlasan jari-jemari.....sayang dari LadyAna

~ GUEST BOOK ANA ~

FEEL FREE TO SIGN MY GUEST BOOK

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...