Friday, June 26, 2009

"Nak Kek Ibu"

Hari ini aku sedih, bukan hanya dgn kematian MJ (MICHAEL JACKSON)...tapi bila perkara yg kita hajati tk tercapai. Bak kata pepatah, manusia hanya merancang tp tuhan yg menentukan. Kenapa aku sedih?

Aku ada anak buah 3 org..comel2 belaka...mcm makcik dia gak..hehe...diorg dok kt kukup, cuma kekdg dtg umah mak aku kt skudai kiri. Baru2 ni ada dtg lebih kurang 5 hari.

si 'umi' yg macam jinak merpati

si 'atul' & 'akim'
dua2 ni cakap pelat
tapi kelakor

si 'akim' yg telinga capang
capang2 pun cute kan?

umi ni peramah dari jarak jauh
bila dekat penakut giler

Td mlm dpt berckp dgn yg sulung ~ 'atul', dia nak cupkek...aku dah janji esok malam aku hantar...tiba2 tengahari tadi dengar dia dah balik ke KukupMasih lagi terngiang suara si mungil tu inginkan 'kek ibu'...blum sempat aku hantar kek, diaorg dah balik ke sana. Tetiba perasaan keibuanku tersentuh, maka berderailah butir2 mutiara dipipiku ...huhu..sedey.... Kabarnya mereka terpaksa bergegas balik ke Kukup atas sebab2 tertentu.

Tapi, aku takkan biarkan anak kecil itu kempunan nak makan kek aku.. akan aku kerahkan ayah mereka utk menghantar kek utk keponakan aku tu.

post signature

2 comments:

  1. Susahnya menjaga hati orang-orang yang kita sayangi. Mak ayah,suami isteri, kakak, abang, adik, saudara mara, jiran terangga, sahabat, kawan, ..semua lah...orang-orang yang ada di sekeliling kita. ..., susahnya nak jaga hati mereka kan..? nak jaga hati yang ni, takut yang tu pulak terasa.

    Memang susah nak jaga hati orang... waluapun dengan hati dan perasaan mak ayah kita. Orang dah tua ni lain sikit hati mereka. Salah sikit dah terasa. Terlepas cakap sikit, dah merajuk. Walaupun mak ayah tak pernah nak tunjukkan rajuk mereka depan anak-anak mereka, tapi jauh di sudut hati mereka…mereka sedang merajuk dengan kita. Terkilan dengan perangai kita. Tapi mereka tetap sabar dengan perangai kita.

    Dalam banyak keadaan kita sentiasa berada dalam keadaan dilema....nak jaga hati siapa...Hati sendiri atau hati orang lain? Dan dalam banyak keadaan juga kita selalu beralah ... sentiasa memikirkan hati dan perasaan orang sedangkan hati kita sendiri yang terus sengsara, merana, kecewa, nestapa .......so renung-renung dan fikirkan lah......

    ReplyDelete

Hati berkata-kata... tapi tak mampu bersuara tanpa jari-jemari...Terima kasih pada keluhuran hati dan keikhlasan jari-jemari.....sayang dari LadyAna

~ GUEST BOOK ANA ~

FEEL FREE TO SIGN MY GUEST BOOK

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...