Sunday, April 5, 2009

Cakes Baker, Not A War Creator

Sungguh mudah membuat tafsiran dan hukuman atas sesuatu peristiwa tanpa mengetahui butir-butir dan kesahihan dari kejadian. Dengan sewenang-wenangnya si mangsa akan ditemplak dengan hukuman tanpa diberi peluang untuk suatu penjelasan. Kenapa? Adakah situasi begini pernah terjadik pada korang sumer?
Aku telah menjadi mangsa diatas suatu scenario yang mana aku dihukum, disindir, dikata...tapi aku cuma mendiamkan diri. Sebab APA? Sebab aku rasa tak perlu nak dikecoh-kecohkan...tak kuasa nak cakap sapa salah sapa betul. Cukuplah apa yang berlaku itu telah menjadi sebahagian dari sejarah hidup aku.
TAPIIIII, bila aku mendiamkan diri, mereka terus-terusan untuk menyakiti hatiku...KENAPA??Aku tak kacau, tak sentuh...idup korang {tak hingin pun}, so please behave and control your busybody emotions...aku ni hanya insan kerdil dimuka bumi ini walaupun zahirnya ketinggian aku cukup sempurna....syukur alhamdulillah. Janganlah musibah orang lain, dijadikan untuk membahakkan tawa nafsu..kerna ianya bukan saja menghodohkan rupa tetapi bleh menambahkan lagi lemak2 ditubuh. Selama ni aku diam, bukan kerana aku MALU, tapi aku lebih suka IGNORE...tapi korang dah lebih...so I have to make it very LOUD and CLEAR...PLEASE STOP YOUR Sarcasm Dude.

To those yang makan cabai tu...please note that i'm making cakes not silly WAR!!

post signature

10 comments:

  1. sabar jer lah...
    pelik2 jer peel org2 di sekeliling kita nie kan kak...

    btw...
    if ko dah tak tahan sangat ngan peel dia tu kak...better....face to face ngan dia....tanya apa masalah dia tu.....

    ReplyDelete
  2. knp ni kah?
    mulot orang..
    perosak reputasi...

    ReplyDelete
  3. sabar je le kak..

    buat dek je la..

    ReplyDelete
  4. akak buat tak tahu je benda macam ni, lama nanti diam la dia...

    tak payah akak nak serang balik ke apa ke, biarkan jerk kalau kita lawan sampai sudah tak abis...

    kita nasihatkan akak jangan layan langsung org tu,

    sabar yerk...

    ReplyDelete
  5. sabar ye kak ana..
    biasa la perangai org tu..
    nine tak berani nak komen sgt..
    tapi nine harap kak besabar ok.
    sebab nine pun kdg2 ada prob gak kat opis..tapi nine sabar jer..
    insyaAllah lama2 ok tuh..

    ReplyDelete
  6. Salam..
    Saya bukan org yg bijak untuk beri pandangan dan nasihat... Kita terima hakikat bahawa inilah namanya manusia yang banyak ragam dan karenah..dengan ragam inilah yang mewarnakan dan memeriahkan kehidupan kita...susah nak cari orang yang berfikir dan bertindak sama seperti kita...di pihak kita mungkin kita mengganggap kita berada di pihak yang betul..begitulah sebaliknya..so apa yang kita kena buat...
    Bagi saya buat apa yang kita rasa betul..susah nak puaskan hati orang yang ada disekeliling kita..selagi tak menyusahkan orang lain..tak menyakitkan orang lain teruskanlah dengan cara kita... orang yang macam tu ada dimana-mana...jangan ikut rentak dia orang kerana itulah yang dimahukan...buat tak tahu je..dan kalau boleh buat bodoh dan biarlah dianggap bodoh walaupun kita tak seperti itu...

    ReplyDelete
  7. ana....ko alami mcm aku rasa jugak..kt sekolah ni haa aku jd bahan bz body depa..pada hal aku ni tak pernah nak tahu hal depa!

    Segala di tubuh badan aku depa nak belek dan segala aktiviti aku depa nak tau dan segala silap aku sikit nk dedahkan jadi perkara besar!

    Takkan kita nak kena buat sidang akhbar ceritakan hal sebenar??hahhaa
    so sebagai guru yg baik aku kenetolak ketepi semua yg remeh temeh danbuat pekak badak je! tu je jalan mudah nak happykan diri walau tak betul tara mana org cakap org adalah cermin kita!
    sebb cermin tu laser dan gila lebih dari org sasau hahahhaahha
    pssstt eye shadow ko pakai sebijik kesukaanku....

    ReplyDelete
  8. Aku lagi suka kalau orang lain sibuk hal aku.. baru la glamour... dapat publisiti percuma...terkenal seantero dunia... menjadi sebutan jejaka dan teruna...

    ReplyDelete

Hati berkata-kata... tapi tak mampu bersuara tanpa jari-jemari...Terima kasih pada keluhuran hati dan keikhlasan jari-jemari.....sayang dari LadyAna

~ GUEST BOOK ANA ~

FEEL FREE TO SIGN MY GUEST BOOK

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...