Thursday, January 1, 2009

Happy New Year 2009

Selamat Tahun Baru 2009 untuk semua. Macam biasa setiap tahun aku dengan azam yg sentiasa tak tercapai, walhal bila aku sebut bunyi dia simple je, cuma nak mencapai nya memang tak tercapai...huhu..setiap tahun, selain dari azam yg agak stereotype bagi seorg ibu dan isteri untuk menjadi yg TERBAIK dari yg terbaik...aku nak diet!!! hehehe...tahun ni berat aku dh mendadak naik sejak terjebak dlm bidang baking ni. Mana taknya, sambil buat kek aku pun ngap la sekali. Aku ni addict kat kek, coklat, ice-cream dn benda2 yg sewaktu dgnnya...huhuhu..aku nak mintak petua kat senior2 yg buat kek kat blog ni camana diaorg maintain slim. Apa pun aku tetap kan berusaha tekad untuk mencapai azam aku tahun ni. *** STORY END***

Ni nak habaq, ptg tadi aku saje lama tak bancuh apam mekar, so saje buat experiment apam mekar koko...ada sesapa nak try?

Bahan-bahan (1/2 adunan):
125gm gula
1 biji telur
1 tsp ovallete
130 gm tepung - diayak
20 gm koko - diayak
40 ml susu choc - biarkan dlm suhu bilik
sedikit choc emulco - hiasan

Cara-cara :
1) Panaskan kukus
2) Pukul telur, gula + ovalette hingga kembang dan likat
3) masukkan tepung + koko berselang seli dgn susu
4) masukkan dlm acuan kertas
5) hias/lorekkan dgn choc emulco
6) kukus dlm 10 minit






2 comments:

  1. akak...akak gi kat blogpot tutorial lah kak...cuba yang ni..

    http://www.blogspottutorial.com/2008/01/add-yahoo-messenger-to-blog.html

    ReplyDelete
  2. sungguh mekar dan indah rupanya...rasanya pulak gimana ya?? apakata kak na bawak sample ke ofis..heh heh..

    ReplyDelete

Hati berkata-kata... tapi tak mampu bersuara tanpa jari-jemari...Terima kasih pada keluhuran hati dan keikhlasan jari-jemari.....sayang dari LadyAna

~ GUEST BOOK ANA ~

FEEL FREE TO SIGN MY GUEST BOOK

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...