Wednesday, February 18, 2009

Awas si Penyamun Durjana

:angry:Hari ini dalam sejarah, ANATAHIR 2009
mcm biasa dalam pukul 4.55pm aku dah bersiap2 kemas meja, nak standby balik la tuh. Dalam kepala aku, dah ingat nak sampai rumah cepat jer...aku ada projek buat kek sikit dgn nak entry pasal Botok-Botok. So, tepat pukul 5 petang je, aku dengan rakusnya terus melangkah ke security nak punch card. Huh, jalan dari ofis nak ke sana amik masa 10 minit tau....bukannya aku terkedek-kedek mcm itik pulang petang...tapi sebab ofis aku yg jauh sikit kedudukannya.

Tahap seterusnya, lepas punch card, aku kena la menapak langkah...bukan setapak dua....tapi bertapak-tapak ye, utk sampai ke kereta aku tuh. Kira2 dalam 5suku gitu, sampailah aku kat kereta aku tu....so mcm biasa...picit alarm la..masa aku nak tarik picu pintu tu, aku nampak kenapa coin box dekat sebelah pintu driver tu terjuih keluar dan takde sesen pun dalam tu, mungkinke masa aku keluar pagi tadi, aku terlanggar coin box tu? Then, tiba2 ternampak pulak CD player punya casing dah tercabut kedepan....mak aiii....time ni berderau seh darah aku. Kereta aku dah kena samunnnnnn.....Lepas tu mata ku terpandang pulak dash board aku yg tali tag terjuih, bila aku tengok isi kandungnya bersepah2 kat lantai passenger tu....cepat2 masuk kereta dan lock pintu, sambil perhatikan sekeliling...kot2 kalau lanun2 tu masih ada disekitaran lagi. sedihnya tengok CD player yg menjadi penghibur setia ketika memandu...huhu...akhirnya CD Sony ku yang dah ku pakai bertahun2 tu pun dikebas orang....dasar lanun keparat...ciss
Kata abang, lanun2 ni mmg dah pro, sbb buat keje kemas je takde rosak sangat panel letak CD tu, lagipun cara diaorg bukak CD dan potong wayar tu cukup kemas...
Nampak tak kaset 2 biji tu? Taknak pulak diambiknya, tu kaset Dr Fazilah Kamsah tu..bagusnya diaorg amik pastu dengar kaset motivasi tu

Tengokla, suka2 hati je lanun2 ni, selerakkan barang2 aku...tk cukup dgn CD player apa lagi yg dicari, mcmlah aku ada simpan duit kt dlm kereta...cisss


Tetiba aku terpandan cermin tingkap belakang dah dibukak,aku percaya itu dengan bantuan gelas yg tiga segi yg dipecahkan telebey dahulu. Baru aku paham...lanun2 tu pecahkan gelas tu baru dia bukak lock pintu belakang then masuk, then curi CD player aku.

Lanun yg buat keje ni dah tau selok-belok kereta ni, sebab dia tau nak matikan alarm kereta aku....heiiii, napelah korang buat keje yg menyusahkan orang lain...
Tapi walau camanapun, aku bersyukur, sebab ada orang lagi teruk dpd apa yang aku alami ni. Aku tetap bersyukur kehadrat ilahi, kerana masih dilindungi dari bahaya2 sampingan...dan aku percaya ada hikmah disebalik musibah ini.



Kesian, kat abang, sedih dia, CD sony tu best, dah serasi bersama dengan kami sekeluarga...Sabar ye bang, ada rezeki, kita beli yang lain

aku dah penat and ngantuk....esok aku sambung citer la...penat sangat nih...
*************TO BE CONTINUED*************

14 comments:

  1. simpatinya el kat awak banyak2 bersabar ye mdh2an Allah murahkan lgi rezeki awak, untuk penyamun tu doakanlah yg baik2(ambil kata2 dato' fadhilah kamsah tapi el lambat sikitlah nak buat)

    ReplyDelete
  2. kak, yong dulu pernah keta kena pecah!alaram keta pulak time tu mmg dah rosak. tensin!

    akak tau, kwjadian tu masa kat kenduri kawin, park area tu mmg byk keta, ye lah, org nak gi kenduri kawin. tu pun perampok tu berani gak pecah keta org!

    gerammmmmmmmmmmmmmmmmm gilerrr!

    ReplyDelete
  3. salam
    eh
    terkejut lak baca entri ni
    apa pun sabar banyak² k
    jangan la disumpah seranah lak penyamun² tu
    tahu la kerja tuhan belas apa yang dorang dah buat
    tu ujian tuhan...
    kadang² tu caranya dia tarik rezeki kita untuk kita muhasabah diri dan menginsafi diri...
    macam kata kak ana, pastu ada hikmah di sebalik setiap yang berlaku...
    percayalah...
    yang perlu kak buat...bersabar
    dan positif
    mana tau kan...hilang 1, 10 Dia bagi...

    ReplyDelete
  4. byk2 sabar ye kak ana...mmg tak selamatnya dunia sekarang ek...scary tol....ada ajer yg nak dibuatnya....insyaAllah ada rezki nanti...

    ReplyDelete
  5. Bawok bersaborlah Ana ye. Umoh Pok dulu pong pernoh kene pecoh masuk ko orang jugok. Nnatang sunggoh penyamun tu. Umoh burok pok macang tu pong dio pecoh masok. Bukang ade mende. Doh tak dok mende nok ambik, duit skeleng dalang tabong pok hok 2 - 3 rial tu pong dio ambik. Nnatang sungguh. Pok supoh dio biar kene panoh ke petir. Bior padang muke dio. Gerang sunggoh....

    ReplyDelete
  6. moning akak..akak jgn bersedey lagi taw..btol kata pj..nanti tuhan balas apa yg dh pnyamun tu buat.akak byk bersabar k...nti ada rezeki..akak bole beli lagi kan cd player tu.tpi nanti if akak da beli cd player baru..make sure akak jaga leklok cd player tu taw.if nk tgglkan kereta..pastikan cabut dlu cd player tu sebagai langkah berjaga2..kite ckp ni pn sbb mbe pnh igtkan kat kte dlu..heee~~Pape2pun arap akak x bersedey taw..be positif eaaa...cenyum...

    ReplyDelete
  7. tau tak diva macam nak menganis baca en3 ni... turut geram.... tapi botol minyak wangi tak nak pulak dia amik sekali. bedebah betul punya penyamun. dasar mata duitan... kita doakan dia tak senang duduk... nam mampus punya mat dadah...

    ReplyDelete
  8. semoga bersabar diatas musibah yg menimpa.

    ReplyDelete
  9. alahai... siannyer akak. tu mesti keje drug addict tu. keje nak mencurik ajer. jiran lama penah gak kena camni. habis ngan bantal busuk baby kat blakang pon dikebas.. takdak keje nak menyusahkan org kan. sabo2 yer kak...

    ReplyDelete
  10. nasib dia pecahkan tingkap 3 segi tu..kalo tidak aduii sakit gak nak mengganti :(

    sedeh kan bila brg yg kita sayang dicurik org.

    ade hikmah ni ana..sabo yer.

    ReplyDelete
  11. ya allah kak ana... terkejut linn masuk blog akak nie....

    hishhh mmg durjana kan itu pencurik....taktik pecah cermin 3 segi tu mmg selalu berlaku kan... sepupu linn pun pernah kena... kat dpean umah dier jekr... adoiii..

    apapun byk2 sabar yer kak.... adalah balasan pada pencuri durjana tu nanti...

    ReplyDelete
  12. Salam Ana....

    Tumpang simpati dgn musibah yg menimpa Ana.baca entry Ana pun terasa geram dg pencuri ni...
    Teruk betul mereka ...siang2 haripun berani merompak....dah lah cd player kena curi..cermin pun pecah..nak kena baiki juga.
    byk2 bersabar ya Ana dg dugaan ni...

    ReplyDelete
  13. >> TO EVERYONE : Tima kasih diatas simpati dan kata2 sokongan utk ana ye...love u all

    ReplyDelete

Hati berkata-kata... tapi tak mampu bersuara tanpa jari-jemari...Terima kasih pada keluhuran hati dan keikhlasan jari-jemari.....sayang dari LadyAna

~ GUEST BOOK ANA ~

FEEL FREE TO SIGN MY GUEST BOOK

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...