Wednesday, February 25, 2009

Sayang Dia


1, 2, and Action !!!

"ni mesti nak masuk kat blog dia ni", kata si Bomey

Bomey lepak mesti dekat dgn bowl dia tu, senang dia nak balun pellet dia tu

Bomey dipangkuan aku, mcm bayi pulak ...
Sayannnnggg dia....sayannnnggg dia...
Tu la ucapan bermelodi bila tiap kali aku menjenguk si bunny yg diimport dari New Zealand. Dah lebih 4 tahun dia menjadi sebahagian dari keluargaku. Selain dari kucing, spesis jenis berbulu ni memang menjadi feberet aku, kalau korang cakap monyet ke orang utan ke pun aku suka..kalau diperatikan betul2 diaorang tu comey jugak. Tak caya cuba korang gi zoo2 yang ada berjenis2 haiwan berbulu ni, contohnya keluarga monyet..time aku pegi zoo di Melaka, dapat aku saksi keluarga monyet yang tak pernah ku nampak...ternyata diorng tu cantik2 dan comel2 belaka...tak payah nk dimekap2 ker, botox2 ke..diaorng cantik dgn tersendirinya.

Si bunny aku ni aku beli di kedai petshop di Carreefour, time tu dia masih bayi lagi..tp tak perlu la pakai lampin pakai buang, buaian utk tidur, puting utk isapan....Time aku beli bunny ni dia sebesar tapak tangan jer, sekarang mak aii, dah sebesar-besar tidak...buat peluk sedap gebusss...goreng pun sodap.

Si Bunny ni diberi nama , BOMEY, yang bermakna COMEL..takde dari mana2 bahasa dalam dunia, cuma perkataan comel tu di pelatkan jadi Bomey. Bomey aku ni tak makan sembarangan, maklumla import mari maa, dia makan pellet special utk arnab jer. Pernah jugak aku cuba nak beri sayur2 ke, carrot ker....mmmm harammm...tak disentuhnya, sanggup berlapar dia...cerewet seh Bomey aku ni, tak macam aku, aku tak cerewet....makan tak memilih pun..hehehe

Tapi yang aku risaukan, jangka hayat Bunny ni hanya bleh bertahan selama 5 tahun jer, it is the most. So, adakah makna, Bunny aku ni akan idup hanya lagi setahun? Adoyaiii...aku tak sanggup nak menerima kenyataan ni...Just tunggu dan lihat....sudah lumrah, yang hidup pastikan mati...

6 comments:

  1. ye ke 5 tahun?
    singkatnye...
    dah la comel!
    berapa kak beli tu?

    ReplyDelete
  2. bangla pun berbulu. minat ke..?

    ReplyDelete
  3. kak ana comellnyerrr.....

    tapi itulah linn ni jenis geli nak pegang binatang.. anak2 dgn husbby mmg suka sgt binantnag...

    anak linn yg 1st tu pun sibk suh beli arnab nie.... ermm sennag tak jaga kak?

    ReplyDelete
  4. >> PJ : Gitu la katanya, tp tak taulah ajal maut di tangan tuhan. Harga baby bunny time tu 35rgt sekor.

    ReplyDelete
  5. >> Diva : Kalau bangla boleh masuk sangkar cam bunny tu, mungkin ana boleh pertimbangkan...hehehe

    ReplyDelete
  6. >> CikLinn : Nak jaga bunny ni taklah susah sgt, cuma kena pastikan makan cukup, cuci tandas, kasi dia keluar lompat2 sikit ala2 exercise...inshallah gemok mcm bunny akak tu...makan tido makan tido...hehehe

    ReplyDelete

Hati berkata-kata... tapi tak mampu bersuara tanpa jari-jemari...Terima kasih pada keluhuran hati dan keikhlasan jari-jemari.....sayang dari LadyAna

~ GUEST BOOK ANA ~

FEEL FREE TO SIGN MY GUEST BOOK

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...